Skip to header

User account menu

  • Prijava

Main navigation

  • Domov
  • Pisarniški programi
  • Računalniška grafika
  • Virtualizacija
    • Docker
    • QEMU/KVM

Računalniška grafika

  • Vektorska vs točkovna grafika
  • Barvna globina
  • Barvni modeli
By oki | 7:40 AM CEST, Tor April 22, 2025

Uvod v računalniško grafiko

Računalniška grafika je področje, ki se ukvarja z ustvarjanjem, obdelavo in prikazovanjem slik s pomočjo računalnika. Srečujemo jo skoraj povsod: v spletnih straneh, igrah, predstavitvah, filmih, logotipih in tudi v tehnični dokumentaciji.

Dve osnovni vrsti računalniške grafike:

  1. Točkovna (rastrska) grafika
    • Slika je sestavljena iz pik (pixlov) v mreži.
    • Primerna za fotografije in slike z veliko podrobnostmi.
    • Pri povečevanju se lahko slika "piksla" (izgubi ostrino).
    • Primeri programov: GIMP, Photoshop, Paint.NET
    • Primeri datotek: .jpg, .png, .bmp, .gif
  2. Vektorska grafika
    • Slika je sestavljena iz črt, oblik in krivulj, zapisanih z matematičnimi formulami.
    • Primerna za logotipe, ikone, diagrame, tehnične risbe.
    • Lahko jo poljubno povečamo brez izgube kakovosti.
    • Primeri programov: Inkscape, Adobe Illustrator, CorelDRAW
    • Primeri datotek: .svg, .eps, .pdf, .ai
  • Vektorska vs točkovna grafika
  • Barvna globina
  • Barvni modeli

Book traversal links for Računalniška grafika

  • Vektorska vs točkovna grafika ›

Dve vrsti računalniške grafike

Raster vs Vektor

Slika iz učbenika, več: https://anzeljg.github.io/rin2/book2/2204/index16.html

Powered by Drupal

User account menu

  • Prijava

Copyright © 2025 Company Name - All rights reserved

Developed & Designed by Alaa Haddad